2011. május 25., szerda

epres pite

Nemreg az Ikeaban jartam es vasaroltam egy pite tepsit , meg nem volt ilyenem nem is suttem meg eddig ilyesmit. Na de a tegnap gondoltam neki allok , igy szuletett meg az elso epres pitem . A receptet egy teves adasbol 'loptam' .


A teszta

  • 185 g lisztet osszemorzsolunk 110 g hideg Rama fozo margarinnal
  • Majd hozza adunk 55 g cukrot, 2 tojas sargajat es egy vanillia esszencet. Jol osszegyurjuk, ha szukseges adjunk hozza egy kis hideg vizet.
  • Foliaba csomagoljuk es 30 percre a hutoben pihentetjuk, majd kinyujtjuk , kibeleljuk vele a pites format es ujra mehet vissza a hutobe fel orara.
  • Elomelegitett sutoben 20-25 perc alatt keszre sutjuk. Az elso 15 percben sulykent sutopapirra bab-ot helyezunk a pitere hogy szep egyenletes maradjon.
A krem
  • Fel liter tejet egy vanilia ruddal ( a kikapart magokkal egyutt ) felmelegitunk mielott forrana levesszuk a tuzrol es lefedjuk
  • 2 tojast 80 g cukorral elkavarunk majd hozza adunk 60 g lisztett . Hozza adjuk a vanilias tejet kavargatva.
  • Visszatesszuk a tuzre, folyamatos kavargatva 1 percig fozzuk.

  • Amig  kremet megfozzuk addig kihul a teszta s maris megtolthetjuk a pite format.
  • A tetejere felbe vagott epreket helyezzunk . Zselatin is jar a tetejere de en annyira nem szeretem , az nelkul is nagyon jo lett. Sajnos egy kicsit keves eper volt itthon igy nem tudtam tul surun rakni oket , de az eredmeny igy is fenseges volt , es ez volt az elso pitem !!
Jo etvagyat !

Nincsenek megjegyzések: